أخبار الفنانين

الفنانة سلمى أبو ضيف تتعرض للتحرش من طبيب شاهد

تغريدة عربية الفنانة سلمى أبو ضيف تتعرض للتحرش من طبيب شاهد

أثارت الفنانة الشابة سلمى أبو ضيف الجدل على مواقع التواصل الاجتماعي بعد نشرها على حسابها الخاص بـ”إنستغرام” مقطع فيديو تروي فيه تجارب تحرش تعرضت لها في صغرها، لافتة إلى أهمية تشجيع الأهالي لأطفالهم على الحديث ومصارحتهم بتلك المواقف أولًا بأول، حتى يتصرف الأهل حينها بشكل المناسب دون زرع الخوف داخل أبنائهم.

وأبدت أبو ضيف استياءها من قصة تحرش شاب بأكثر من 100 فتاة واغتصابه لبعضهن، بعد أن أصبحت قضيته قضية رأي عام وحظيت باهتمام بالغ من قبل مستخدمي مواقع التواصل الاجتماعي.

وقالت سلمى في الفيديو الذي نشرته: “كنت حابة أتكلم في موضوع الولد اللي اتحرش واغتصب 100 بنت لأن الموضوع ده يهمني ويهم كل البنات اللي موجودة في مصر، لأن تقريباً مفيش بنت معرفهاش متعرضتش لتحرش في حياتها من وهي صغيرة لحد دلوقتي.. لما جيت اتكلمت مع صحابي قبل كده منهم اللي حكالي قصص أنا مش قادرة أصدقها”.

شاهد أيضاً : شاهد هيفا وهبي تفقد أعصابها و تنعت شخص بوصف حيواني غير أخلاقي

هل ديمة بياعة مصابة بالسرطان ؟
الفنان محمد هنيدي و ابنته يثيران الدهشة بسبب الشبه بينهما شاهد

وتابعت “وفى حاجات أنا مريت بيها.. وأنا صغيرة مثلا دكتور قرر لأن أنا بنت صغيرة وهو محل ثقة عنده الحق إن هو يقرب منى بطريقة مش مريحة ويمسكني بطريقة مش مريحة أو سواق الباص بتاع المدرسة يحط إيده على رجلي بطريقة مش لطيفة وحاجات كتير.. لكن أنا قولت لمامتي مثلًا في قصة الدكتور وعمرنا ما روحنا تاني”.

اسفل محتوى المقال
الوسوم
موقع

اترك تعليقاً

زر الذهاب إلى الأعلى
إغلاق
%d مدونون معجبون بهذه: